Ankie en Frank.reismee.nl

De eerste etappe

We vertrokken in Brussel (21 graden) om van hieruit door te reizen naar Madrid (26 graden). Hier moesten we 6 uur wachttijd zien te overbruggen, hetgeen ons uitstekend is gelukt. We hebben de metro naar Puerto del Sol genomen en heerlijk gegeten in een lokaal tapasbarretje. Een goed begin van onze vakantie!!!

Om 0.40 vertrok ons vliegtuig naar Santiago de Chile. Vooral de senioriteit van onze medereizigers viel ons op. Na het weer heerlijke vliegtuigdiner (maar niet heus), gingen de meeste passagiers slapen. Uiteindelijk ging de reis best snel en arriveerden we om 8.40 lokale tijd in Santiago. Maar wat zagen we daar???? Druppels op de ramen van het vliegtuig. Gisteren was het blijkbaar nog 28 graden, vandaag was het weer omgeslagen naar 16 graden met miezerregen. Blij dat we een trui hebben meegenomen!

De taxi bracht ons naar het gereserveerde Casa Bonita, waar we hartelijk werden verwelkomd. Het ligt net buiten het centrum, maar met een metrostation voor de deur is het makkelijk bereikbaar. Nadat we ons verfrist hadden (na een 24 uur durige reis), zijn we het centrum ingetrokken op zoek naar onze eerste kennismaking met de lokale keuken. Omdat we de verkeerde kant uitliepen kwamen we uiteindelijk bij een restaurant dat niet in de boekjes vermeld staat, maar hebben we wel heerlijk gegeten. Ankie aan de eerste steak en Frank zijn eerste vis. De begeleidende drank smaakte uitstekend.

Na het eten zijn we via het Nationaal Paleis (waar de president huist en waar je met de waakhonden op de foto kon, haha) doorgelopen naar de Plaza des Arma, het centrale plein van Santiago. De zondag is in Chile echt een dag voor het gezin en hier was het dan ook te doen. Overal optredens, balonnenverkopers en dansen!!!

Na een bezoekje aan de kathedraal gingen de lichtjes langzaam uit en zijn we met de metro terug gegaan naar ons B&B. We hebben geslapen van 18.30 tot vanmorgen vroeg 8.00.

Bij het uitstekende ontbijt maakten we kennis met de Nederlandse eigenaar van Casa Bonita, Dennis.

Nu gaan we Santiago verder verkennen en langzaamaan onze verdere route plannen. Waarschijnlijk reizen we eerst naar het noorden richting San Pedro de Atacama (23 uur met de bus, poeh), maar we houden jullie op de hoogte.

amor a los viajeros globales

Ankie & Frank

theio

goed om te lezen dat jullie op de juiste plaats terecht zijn gekomen. Ook leuk dat we enige impressies via de nieuwe camera mee kunnen pikken.
groetjes pap en mam en Tygo natuurlijk. (Bart en Fem die doen maar zelf wat opsturen!)

Vivian

Hallo Ankie en Frank,

Goed om te lezen dat de eerste indruk positief is. Leuk de foto's. Geniet maar goed van jullie vakantie en uiteraard wacht ik vol smacht op jullie volgende reisverhaal.

Groetjes, Vivian

Nicole

Hoi Frank en Ankie,

wat leuk om via deze route voor m'n gevoel weer even terug te keren in Chili/Argentinië. Zo te lezen zijn jullie gestart, waar wij onze reis geëindigd zijn, in Casa Bonita!
Geniet van al het moois, ik ga jullie volgen :-)

groetjes Nicole

Cindy

Lieve Frank & Ankie,

blij om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en al volop genieten.

We verheugen ons op jullie volgende reisverslag.

Veel plezier!

Liefs,
Frank, Cindy en een dikke knuffel van Ian & Emma x

Inge&Maurice

He amigos,

Goed te lezen dat jullie fit en uitgerust aan jullie trip zijn begonnen. Tja 23 uur in de bus is mogelijk minder uitputtend dan 4 dagen Werchter. Nu begrijpen we ook dat jullie na zo'n vakantie toch nog naar het WJV weekend komen (weekend jong volwassenen).
Jullie gingen toch met z'n tweetjes? Hebben jullie de ambtenaar van de burgelijke stand meegenomen om jullie trouw datum vast te leggen? Wie heeft de foto tijdens jullie dineetje genomen?

adios amigos, greetings oet sjommert

Thei en Maria

Goed om te horen dat de reis tot nu goed verloopt.
Wachten weer op het volgend verslag.

Groet Pap en Mam

Silvia

Ha Ankie en Frank,

Hoe is het daar? Hier is alles goed. Ben blij om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. En dat het allemaal goed verloopt daar.
Verder hier geen nuutsj.

Liefs
Paul, Silvia en Fedde

Tygo Overbeek

Hallo Tante Ankie en Ome Frank,
Hier mijn eerste reactie vanaf mijn nieuwe computer met internet! Ik heb vandaag mijn eerste fotoshoot gehad en sta echt super op de foto! Over ongeveer 1,5 week kunnen jullie meegenieten van de resultaten!
Leuk om te lezen waar jullie allemaal naartoe reizen!! heel erg veel plezier nog daar in het verre argentinie en chili en tot snel! Ook veel groetjes van mijn pappa en mamma!

Suzanne Raemaekers

Hallo Frank en Ankie,
Bedankt voor de felicitaties, erg leuk.
Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. We lezen met een aantal collega's mee en zijn benieuwd naar de volgende verhalen. Hier gaat alles zijn gangetje en zijn geen bijzonderheden te melden.

Groetjes Suzanne

Sabine Osthoff

Hallo liebe Ankie,
sehr schön zu lesen, dass Ihr gut angekommen seid. Das war ja eine sehr lange Anreise für Euch, aber der lange Weg hat sich gelohnt! Ich wünsche Dir und Frank einen wunderschönen Urlaub mit vielen Eindrücken und gute Erholung. Hier scheint auch die Sonne und es ist schön warm, aber nicht so warm wie bei Euch. Ich freue mich sehr auf die Fotos.
Wir waren zu den IS-Tagen in Houten, war interessant, schönes Hotel, gutes Essen und tolles Wetter.
Einen ganz lieben Gruß aus Düsseldorf bzw. Gelsenkirchen an Dich und Frank von

Sabine